Wednesday, November 24, 2010

What is Life? Isn't it a cell? (あれ細胞じゃないの?)



Good morning everyone. Are you enjoying this autumn? The winter is coming soon. How are my sons living at far from here?

皆さんお早うございます。秋を楽しんでいらっしゃいますか?もうすぐ冬がやってきますよ。息子達はどうしているでしょうか?

Here, the theme is a cell. Do you know that the egg is a cell? You may have sunny side  up in this morning. The yellow yolk is a cell. A part of white is not a cell. It is as you may know. The chick egg is the biggest cell in our life. It's a number one. What is the next (2nd)? Do you know such big cell?

さて、本日のテーマは細胞です。卵が細胞だってことはご存知ですよね。もしかすると今朝目玉焼きを召し上がったかも知れませんよね。その黄色い黄身こそ細胞なのです。白身の部分は細胞ではございません。そうしたことはきっと皆様であればご存知ですよね?鶏の卵が私たちの身の回りにおいて最も大きな細胞なのです。それが一番です。ではその次に大きいのは?そんな大きな細胞をご存知ですか?

I had learned about the 2nd. The answer was a small granule inside each bag of orange. Have you ever drunk orange juice containing such granules? I had such drinks when I was a child. Such juice was very nice. Because I learned about the 2nd in some books, I had believed it, and I did teach it for others. But it might not be true.

私はその二番目について嘗て習いました。その答えはみかんの房のなかの小さなツブツブだったのです。そうしたつぶつぶ入りのオレンジジュースを飲んだことはございますか?私は子供の頃に飲んだことがございます。とてもおいしかったです。私は複数の本でそのことを読んだので、それを信じておりました。しかし、それは間違いだったようです。

As you may know, such granules have outer skin to keep tasty juice inside the small bag. Such components might give arise that the granule is a cell. I think so. But with the objective view, it can not be believed. Because the granules must not be germ cells, it is not the 2nd. 

皆様ご存知のように、そうしたつぶつぶは中においしい果汁を蓄えています。そうした構造がそのつぶつぶが細胞であるという考えを引き起こしたのかも知れませんね。私はそう思います。しかし、客観的に考えますと、それは信じられません。なぜなら、そのつぶつぶは生殖細胞ではないのですから、二番目にはなり得ません。

If you know big cells as No.2 around you, please inform me by comment or an e-mail.

もしあなたが身近で二番目としての大きな細胞をご存知でしたら、コメントかメールでお知らせください。

Today's class is over. Have a nice day. Click the button at the bottom of this What is Life?, if you are a student of this class. Please teach me about Prime numbers, if you love mathematics.

本日の講義は以上です。最後に、出欠をとります。以下のバナーをクリックしたことで「出席」と認めます。マジで、素数について教えて下さいませんか?>数学者の方


にほんブログ村 科学ブログ 生物学・生物科学へ人気ブログランキングへ

日本創新党

3 comments:

  1. みかんといえばこの方でしょうから、何かコメントいただけるとうれしいのですが、、、。見てませんかね。(^^;)

    ReplyDelete
  2. I like dinosaurs. I like paleontology, but I am not such expert. And also, the fossil can reveal what was remained.

    We can analyze the history of life by paleontology and molecular biology.

    Which is better? I do not know. Please leave comments if you have some opinion.

    Sammy

    ReplyDelete
  3. IPhoneから相手のWIndowsパソコン(おそらくOut Look)に送ったメールが文字化けして困るときは
    こちらを参考に。

    簡単にまとめると
    (1)相手に化けたメールを開いた状態でUnicode(UTF-8)で表示してもらう。
    (2)iPhoneの設定、メール、署名に絵文字を入れる。ただし、SMS/MMSでコピーして署名にペーストする必要あり。

    現実的には(2)かな?

    ReplyDelete

Thank you!