Friday, November 19, 2010

What is Life? The necessity of Backup with Time Machine(タイムマシンによるバックアップの重要性)


Good morning everyone. I am sorry without updating of this blog in these days by some troubles on Mr. Unibody (MacBook Pro) as my best friend.

皆さんお早うございます。ここ数日、私の友人であるMr. Unibody(MacBookPro)に起きたあるトラブルによって更新が滞っておりまして申し訳ございません。

With kindly care by using Time Machine as the greatest backup system in the world of MacOS X, he has come back to me. The all files or setting are quite normal except for the Windows XP environment. But I do not need such operation system for him.

MacOS XのバックアップシステムであるTime Macineを使った私の献身的な看病によって、彼は元気になって帰ってきました。全ての書類や設定など、全く問題ございません。あ、Windows XP環境はバックアップをとっていなかったので、消えましたが、必須ではないので、良い事にします。いずれ必要性が生じた際にインストールします。

Anyway, the Time Machine helped his crisis in beautiful manner. I have just click to transfer all data from the Hard drive after re-installed the MacOS X. It was very easy. There are nothing to know the method. It was the first time of recovering on MacOS X Snow Leopard.

とにかく、そのTime Machineは彼に起きた危機を救ってくれました。私は単にOSを再インストール後に、全てのデータをハードディスクから戻す為にクリックしただけです。それはとっても簡単でした。何かその方法を学ぶ事も必要ありませんでした。また、それはMacOS X Snow Leopardに成ってからの初めての体験でした。

So, the beautiful experience informed me the necessity of Backup. If you do not have Macintosh and think the daily backup is so hard, please know, touch, and test it. He or She will be your best partner.

ということで、今回の体験は私にデータのバックアップの必要性を改めて教えてくれました。もしあなたがMacintoshをお持ちではなくて、日々のバックアップが面倒くさいなとお感じでしたら、どうか、Macを知って、触って、そして試してみて下さい。彼あるいは彼女はきっとあなたのベストパートナーに成ってくれるはずです。

Today's class is over. Have a nice day. Click the button at the bottom of this What is Life?, if you are a student of this class. Please teach me about Ginkgo and Prime.

本日の講義は以上です。最後に、出欠をとります。以下のバナーをクリックしたことで「出席」と認めます。あ、銀杏に関して教えていただけませんか?>植物学者の方。素数について教えて下さいませんか?>数学者の方

にほんブログ村 科学ブログ 生物学・生物科学へ人気ブログランキングへ




日本創新党


1 comment:

  1. Nobody teach me about Ginkgo and Prime numbers. It is stupid. Japanese are so kindless or honestless people?

    It is called as village pulling others foots. It's too bad.

    ReplyDelete

Thank you!